Erikoistumiset

• Alaraajat (Podiatrinen 1-vuotinen erikoistumiskoulutus)
  •      Lonkka

Jalkaterä

Jalkaterä on ryhdin perusta
    Päivittäisen kävelyn ja hyvän askeleen vuoksi on tärkeää huolehtia myös jalkojen hyvästä kunnosta. Jalkavaivat johtuvat usein jalkaterien virheasennoista, joka voi tuntua ongelmina ja kipuina mm. jalkaterissä, polvissa, lonkissa ja alaselässä.
    Meillä on alaraajoihin erikoistunut Fysioterapeutti, joka tekee tutkimuksen ja arvioi onko mahdollisesti toiminnallinen tukipohjallinen ( ortoosi ) tarpeen lievittämään tai poistamaan oireita.

Milloin viimeksi olet käynyt jalkahoitajalla hoidattamassa känsät, kovettumat jalkapohjista ja kynnet? Ohjaamme ammattitaitoiselle jalkahoitajalle tarpeen mukaan.

Muista huolehtia myös kenkien kunnosta. Katso ostaessasi, että kengät ovat hyvät, riittävän kokoiset, tukevat ja käyttötarkoitukseen sopivat. Kun kengät ovat jo vinossa kantapäistä, on aika ostaa jo uudet, jotta jalkasi ja nivelesi voisivat hyvin.

• FysioTraining
  • Tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja vaivat (Tules, 1.5-vuotinen erikoistumiskoulutus)
  •      Niska-hartia

Olkapää

Selkä

Lantio

Lonkka

Nilkka

• Leikkausten ja vamman jälkeinen hoito ja kuntoutus
  •      Olkapää

Ranne

Selkä

Lonkka

• Lymfaterapia
  • LPG-terapia
  • Päänsärky ja purentaongelmat
  • Purentavaivoihin ja kasvo-päänsärkyihin löytyy apu meiltä
    Virheellinen purenta aiheuttaa usein epämääräisiä oireita esim. päivittäisenä päänsärkynä, kipuna kasvoissa, korvissa, niskassa ja hartioissa sekä heijastekipuja hampaiden ulkopuolelle, leukaniveliin ja purentalihaksiin.
    Potilaalla esiintyy hampaiden narskuttelua eli ”Bruksaamista” ja purentalihaksiin syntyy pysyvä jännitystila ja purennan toimintahäiriö, josta hampaat kuluvat ja leukaniveliin tulee kulumia. Aiheuttajina voi olla virheellinen purenta, puutuvat hampaat tai erilaiset vammat. Jännitys, stressi ja uniongelmat lisäävät ongelmia.

Purentavaivojen hoito on yhteistyötä
    Purentavaivojen hoito on meillä purentaan erikoistuneen fysioterapeutin ja hammaslääkärin ( Purentafysiologin ) välistä yhteistyötä. Tähän erikoistunut Fysioterapeutti tutkii ja hoitaa purenta-alueen lihaksiston ja leukanivelen häiriintyneen toiminnan, ohjaa rentouttavia ja toimintaa parantavia harjoitteita, jotka auttavat leukaniveliä liikkumaan oikein.

• Ääni ja hengitys (Voice Massage-terapia )
  • Lantiopohja
  • Lantiopohjalihasten kuntoon voi vaikuttaa
    Vatsa-, selkä-, pakara- ja lonkkalihakset ympäröivät tukien lantiota. Vyötärön ympärille muodostavat ”tukiliivin” syvät vatsa- ja selkälihakset.

Lantiopohjalihasten toimintaa heikentävät:
    - raskaus ja synnytys
    - raskaat nostamiset ja kantamiset jos lihasvoima ei ole riittävä
    - pitkään jatkunut yskä, keuhkoputken tulehdus ja astmakohtaukset
    - kahvi, tee ja kolajuomat ärsyttävät rakkolihasta ja lisäävät virtsaamisen tarvetta
    - ylipaino, ummetus ja ravinto
    - liikunnan vähyys ja huono lihasvoima
    - huono ryhti

Huom ! Flexi-Bar- harjoittelu on erittäin hyvä harjoitusväline hoitamaan ja kuntouttamaan tätä ongelmaa.

• Liikunnanohjaus ja ravintoneuvonta
  • Työfysioterapia ja Ergonomia (1-vuotinen erikoistumiskoulutus)
  • Työnohjaus - Prassaus (Helsingin yliopiston 2-vuotinen koulutus)