Fysioterapia helsinki

FysioPILATES = FYSIOTERAPIA ja Pilates

Fysioterapiaan voit tulla lääkärin lähetteellä tai ilman. Fysioterapialähetteellä ( SV3 ) voit saada KELA-korvauksen.

Pääasiallinen asiakasryhmäni on tuki- ja liikuntaelinongelmista kärsivät henkilöt ( esim. olkapää, niska, selkä, lonkka, polvi ja jalkaterä)

Fysioterapia perustuu aina yksilöllisyyteen, jossa fysioterapiajakson alussa kartoitetaan ryhtiä, lihasvoimaa ja lihasten aktivoitumista, nivelten liikkuvuuksia sekä kehon liikkeiden hallintaa.

Fysioterapiassa käytän erilaisia menetelmiä: yksilöllistä fysioterapeuttista harjoittelua sekä myös

• Pilates- harjoittelua sekä Pilates- pienvälineharjoittelua
  • hierontaa ja manuaalisia lihaskalvokäsittelyjä, yliaktiivisten lihasten rentouttamiseen ja kivunhoitoon
  • nivelmobilisaatioita
  • venyttelyjä ja liikehoitoja
  • sähkö- ja kipuhoitoja (Elektroterapiaa)

Kaikessa opetuksessa pyrin lisäämään asiakkaan valmiuksia löytää kehonsa liike sisältäpäin, jolloin kehontuntemus ja liikehallinta lisääntyvät. Näin saadaan muutettua liike- ja asentotottumuksia pysyvästi paremmiksi. Useimpien tuki- ja liikuntaelinvaivan taustalla on nivelistöä yksipuolisesti kuormittavat asennot ja liike. Kun näihin päästään fysioterapian avulla kiinni, kipukin helpottuu ja oireiden uusiminen vähentyy.

Pilates-harjoitustunnit yksilöllisesti tai pienryhmässä toimivat erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinoireiden jatkohoitona. Et jää yksin fysioterapiajakson jälkeen, vaan voit jatkaa ylläpitävää harjoittelua Pilates-pienryhmässä kokeneen ohjaajan opastuksella. Tämä on merkittävä etu mm. kipuongelmaisille ja huonokuntoisille.

FysioPILATES-pienryhmä

Kärsitkö toistuvista selkä-, lonkka tai polvikivuista? Vaivaako selän jäykkyys tai kipu? Tunnetko päivittäisen kehon jäykkyyden ja jalkojen heikkouden? Onko vaikea nukkua ja nauttia vapaa-ajasta?

FysioPILATES-pienryhmä kokoontuu sopimuksen mukaan

Voit aloittaa missä vaiheessa vaan syys- tai kevätkautta, tule mukaan kuntouttamaan kehoa tai esim. selkäsi ja voimaan paremmin!

Aloituskokonaisuus sisältää:

1. 60 min henkilökohtainen fysioterapeuttinen tutkimus eli arvio selkäsi nykyisestä tilanteesta, mittaukset, tavoitteiden kartoittaminen ja hoidon suunnittelu.
  2. 2 x 60 min yksilöllinen terapeuttinen harjoittelu, jonka yhteydessä saat halutessasi yksilöllisen kirjallisen kotiharjoitteluohjelman.
  3. 5 x 60 min ryhmäharjoittelu FysioPILATES- ryhmässä. Tunneilla käytämme apuna Pilates- pienvälineitä.

Ohjaajana fysioterapeutti, paikka aina sopimuksen mukaan.

Lääkärin Fysioterapialähetteellä (SV3) mahdollisuus KELA-korvaukseen.  Voit tulla mukaan ryhmään missä vaiheessa vaan syys- tai kevätkautta . Aloitamme yhteistyön joka tapauksessa aina yksilöohjausten kautta, jotta saat apua henkilökohtaisiin ongelmakohtiin ja harjoittelu on turvallista. Aloituskokonaisuuden jälkeen voit jatkaa säännöllistä harjoittelua FysioPILATES-ryhmässä niin kauan kuin haluat. FysioPILATES-tunti jatkuu aina sopimukseen asti ja kesätauon jälkeen jälleen koulujen alettua elokuussa.

FysioPILATES-ryhmässä tempo on rauhallisempi kuin tavallisissa jumpparyhmissä. Painotus on liikkeiden oikeassa suorituksessa, yksilöllisessä ohjauksessa, asentojen ja liikkeiden tunnistamisessa. Ryhmäkoko on max. 15 (20) henkilöä.

Varaa aika!

HINNAT

FysioPILATES pienryhmässä / 60 min

1 x 20 € / 60min
10 x 180 €  (18 €/kerta)

Yksityinen henkilökohtainen FysioPILATES- ohjaus 79e / 50 min

Kirjalliset harjoitusohjeet sisältyvät fysioterapiapalveluiden hintaan.

Fysioterapia-ajan varaat kätevimmin puhelimitse (tai voit ottaa yhteyttä minuun myös sähköpostitse).

YKSITYISTUNTIPAKETTI 3 x  60 min yksilöohjausta. Yksityistunnilla keskitymme sinun henkilökohtaiseen liikkeeseen, jolloin harjoittelu on varmasti turvallista ja tehokasta.

TARJOUS !!     Hinta 210 e

Pilates-harjoittelu sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille, koska harjoitukset voidaan valita jokaisen yksilölliset lähtökohdat huomioiden. Käytän Pilates- pienvälineenä myös fysioterapeuttisessa harjoittelussa ja sopii erinomaisesti tuki- ja liikuntaelinvaivojen hoitoon, kuntoutumiseen ja ennaltaehkäisyyn.

FysioPILATES TUNTIEN VARAAMINEN JA PERUUTUKSET:

Voit varata vakiopaikan ryhmätunnille tai tiedustella yksityistuntiaikaa sekä kurssipaikkoja joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Varaa aika!

Arvoisa asiakas, muistathan aina peruuttaa varauksesi, jos olet estynyt saapumaan tunnille / hoitoihin. Peruutukset tulee tehdä tuntia / hoitoa edeltävänä päivänä klo 16 mennessä puhelimeemme (vastaajalla) tai sähköpostilla.

Tervetuloa voimaan hyvin!