Jalan fysioterapia - voimakas askel

Jopa n. 45- 50 % suomalaisista kärsii jalkojen virheasennoista johtuvista oireista

Tarvitsemme jalkojamme päivittäin liikkumiseen, ottamalla jopa päivittäin tuhansia askeleita. Kivut, rasitukset ja vammat jaloissa rajoittavat normaalia liikkumistamme ja siten vaikeuttavat jokapäiväisissä askareissamme. Jalkojen ongelmat heijastuvat ylemmäs muihin kehonosiin ja päinvastoin.

Tapamme liikkua johtuu monista opituista ja perityistä tekijöistä. Työ ja harrastukset, toisaalta sairaudet ja loukkaantumiset vaikuttavat myös alaraajoihin ja voivat ohjata virheasentoihin.

Kovat ja tasaiset kävelyalustat sekä jalkinevalinnat passivoivat jalkaterämme lihaksia, joiden tehtävä on tukea jalkapohjan kaaria ja pitää jalka oikeassa asennossa. Virheellinen kuormitus nivelissä voi aiheuttaa nivelpintojen tulehdusta, kipua ja kulumista.

Jalan virheasennon aiheuttamia ongelmia ovat tavallisempia mm."vaivasenluu", kantapään ja achilles-jänteen tulehdukset, "penikkatauti" sekä kivut ja rasitusvammat polven ja lonkan alueella.

Tule voimaan hyvin! Ota askel kohti jalkojen hyvää oloa ja valitse asiantuntija auttamaan jalkojesi ja koko kehon hyvinvointia ja terveyttä!

Jalan ongelmiin erikoistunut fysioterapeuttimme suorittaa alaraaja-analyysin, jonka perusteella fysioterapeutti saa tarpeelliset tiedot alaraajojen ongelmista.

Hoito-ohjelma saattaa sisältää myös manuaalista käsittelyä tai lymfaterapiaa, erilaisia kivunhoitoja fysikaalisen menetelmin sekä yksilöllisen kuntoutus- ja seurantaohjelman.

Fysioterapia
LPG-fysioterapia